Update

'Regeling gunstig voor DSB'

De Ombudsman Financiële Dienstverlening voerde intensief overleg met de directie van DSB Bank en met het Steunfonds. Foto ANP

WOGNUM - DSB heeft een overeenkomst gesloten met boze klanten die de bank met processen dreigden. Ruwweg kost dat de bank 26 miljoen euro in tien jaar.

DSB en de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken, die 1500 DSB-klanten vertegenwoordigt, kwamen tot overeenstemming over de afwikkeling van de klachten.

Jelle Hendrickx van het Steunfonds is tevreden. Hij hoopt dat iedereen weer normale maandlasten krijgt.

De Stichting Woekerpolis Claim (WPC) vindt echter dat klanten van DSB Bank ernstig tekort worden gedaan in de regeling met de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken. ''DSB Bank is spekkoper met deze regeling,'' stelt voorzitter Jeroen Wendelgest van WPC.

Volgens WPC geeft de regeling DSB de kans om zich te vrijwaren van klachten over beleggingsverzekeringen die samen met hypotheken en consumptieve kredieten zijn verkocht. Hierdoor wordt klanten het recht ontnomen in een later stadium alsnog te proberen hun recht te halen op dit punt. De stichting raadt klanten van DSB dan ook af om in te gaan op het akkoord 'tenzij het echt niet anders kan'.

Volgens Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed stelt het DSB-akkoord niets voor en schieten gedupeerden er niks mee op. Lakeman zet zijn strijd tegen DSB voort en probeert via een massaclaim schadevergoeding te krijgen voor gedupeerden. (HET PAROOL)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden