Reclameprijs voor bol.com

De tv-spotjes en andere promotiematerialen van webwinkel bol.com zijn donderdagavond onderscheiden met een Gouden Effie. De prijs voor de meest effectieve reclamecampagne werd uitgereikt op het branchefestival 24 uur van de reclame, waar ook Bill Clinton een speech hield.

Volgens de jury onder leiding van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk is de campagne van bol.com een 'uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk'. De afgelopen jaren probeert bol.com zichzelf, bijvoorbeeld door middel van filmpjes over een takelwagen en over een schoonmaakster, te profileren als beste winkel van Nederland.

Naast het gouden eremetaal werden ook zes Zilveren Effies en zeven Bronzen Effies toegekend. Deze gingen onder meer naar Eneco, Centraal Beheer Achmea en FrieslandCampina. Ook de campagne over de ziekte ALS, met billboards met 'ik ben inmiddels overleden' werd met een Zilveren Effie geëerd.

Doordat thema's als 'waar voor je geld', 'lokale verankering' en 'menselijke maat' relatief vaak naar voren kwamen in de door de jury onderzochte promoties, vindt Heemskerk dat de invloed van de economische crisis dit jaar duidelijk in reclames was terug te zien.

Jaarlijks worden in meer dan 30 landen Effies uitgereikt. In Nederland gebeurt dat sinds 1984. De organisatoren zijn de VEA, de vereniging van communicatieadviesbureaus, en de BVA, de bond van adverteerders.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden