Reclame Code Commissie: Haargroeimiddel werkt

null Beeld

AMSTERDAM - Het Hair Science Institute mag reclame blijven maken voor haarvermeerderingsproducten. Vier in haartransplantatie gespecialiseerde bedrijven hadden een klacht ingediend tegen de reclameuitingen van Hair Science Institute met Gerard Joling als gezicht van het bedrijf. De Reclame Code Commissie noemde de klacht ongegrond, zo werd vrijdag bekendgemaakt.

De bedrijven Transhair, Laser Surgery, Prohairclinic en Hairplus Medical Care klaagden over het feit dat Hair Science Institute aankondigde met wetenschappelijk bewijs te komen over de gebruikte haarvermeerderingsmethode, maar dat vervolgens niet deed. Volgens hen is er namelijk geen wetenschappelijk bewijs voor. De Commissie oordeelde echter dat de door HSI gebruikte methode wezenlijk anders is dan de traditionele haarplantatiemethode. In een wetenschappelijk tijdschrift is hierover geschreven met de mededeling dat het haar daadwerkelijk vermeerdert. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden