RD en adverteerder in gesprek om zoen-advertentie

Het Reformatorisch Dagblad (RD) gaat in gesprek met Jasper Klapwijk, de man die het geld voor de zoen-advertentie inzamelde.

De poster is onderdeel van de Celebrate Love-campagne Beeld Femmes for Freedom

Cees Hovius, commercieel directeur van het RD, gaat rond de tafel zitten met Klapwijk, de Amsterdammer die binnen 12 uur 5000 euro inzamelde voor een advertentie van twee zoenende mannen in de krant.

"Ons advertentiebeleid is helder. Volgens dat beleid nemen we een dergelijke advertentie niet op. Maar we willen graag met de aanbieder standpunten en meningen uitwisselen, elkaars nieren proeven. Daarom hebben we hem uitgenodigd voor een gesprek." zegt Covius.

Klapwijk gaat in op die uitnodiging. "Maar het lijkt mij erg voorbarig om nu al aan te geven de advertentie niet te zullen plaatsen, ik heb namelijk nog helemaal geen advertentie aangeleverd."

Crowdfundactie
Klapwijk zette een crowdfundactie op nadat hij hoorde van de protestflyers van de groep Civitas Christiana in het RD. De flyers protesteerden tegen de campagne van SuitSupply.

In deze campagne zijn twee zoenende mannen te zien. Een slecht voorbeeld voor de kinderen volgens de flyers. Nu wil Klapwijk zijn eigen advertentie in het dagblad plaatsen als tegengeluid.

Het gesprek zal ergens volgende week plaatsvinden.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden