Promotiecampagne Amsterdamse musea

Volgens het toerismebureau is er geen stad in Europa waar op loopafstand van elkaar zoveel culturele instellingen zijn te vinden. Foto ANP Beeld
Volgens het toerismebureau is er geen stad in Europa waar op loopafstand van elkaar zoveel culturele instellingen zijn te vinden. Foto ANP

AMSTERDAM - Met de campagne Amsterdam Musea Adventure 2010 willen de culturele instellingen in de hoofdstad samen met het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) de exposities en vaste collecties in de stad promoten. De actie begint deze maand en duurt tot en met volgend jaar april, liet het ATCB dinsdag weten.

Veel Amsterdamse musea bevinden zich op een relatief kleine oppervlakte. Volgens het toerismebureau is er geen stad in Europa waar op loopafstand van elkaar zoveel culturele instellingen zijn te vinden, variërend van het Amsterdams Historisch Museum en Het Rembrandthuis tot Museum Ons' Lieve Heer op Solder en het Bijbels Museum. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden