Prince overleden aan overdosis fentanyl

De Amerikaanse sterartiest Prince is overleden door een per ongeluk genomen overdosis van de zware pijnstiller fentanyl.

ANP
null Beeld anp
Beeld anp

Dat heeft de forensisch patholoog-anatoom die het onderzoek naar de doodsoorzaak leidde donderdag bekendgemaakt.

Fentanyl is een synthetisch opiaat dat wordt gebruikt om pijn te bestrijden maar dat ook als erg riskant en verslavend te boek staat. Het gevaar van overdosering is groot.

In het medisch rapport staat dat Prince zich het middel, sterker dan morfine, zelf heeft toegediend. Zijn overlijden was een gevolg van "fentanylvergiftiging" door onvoorzichtigheid.

De zanger en multi-instrumentalist werd op 21 april levenloos aangetroffen in een lift van zijn verblijf en studio in Chanhassen, Minnesota. Hij was 57 jaar oud.

Lees ook: Multi-instrumentalist Prince (1958-2016) domineerde de jaren 80

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden