'Primark heeft drie maanden om problemen op te lossen'

Primark Nederland heeft drie maanden de tijd gekregen van de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) om orde op zaken te stellen en aan alle wettelijke voorschriften op de werkvloer te voldoen.

Primark kreeg eerder dit jaar talloze klachten van benadeelde werknemers Beeld anp

Dat schrijft RTLZ.

De winkelketen kreeg eerder dit jaar talloze klachten over de omgang met hun personeel. Die kwamen aan het licht na een enquête van FNV. Uit die vragenlijst bleek onder meer dat medewerkers worden afgeblaft, de inzet van beveiligingscamera's onduidelijk en het aanvragen van vrije dagen problematisch is.

Destijds beloofde de modeketen gauw beterschap en ging Primark in gesprek met de vakbond. Maar uit navraag van RTLZ blijkt de winkel nog altijd niet aan de wettelijke voorwaarden te voldoen.

Op verzoek van FNV heeft de Inspectie SZW onaangekondigd onderzoek gedaan bij acht filialen. Het inspectierapport is niet openbaar gemaakt, maar volgens de bond komt het grotendeels overeen met de misstanden waar FNV middels de vragenlijsten achter was gekomen. Primark heeft drie maanden gekregen om het tij te keren en de problemen op te lossen.

Lees ook: Medewerkers Primark klagen over werkomstandigheden

Tip Het Parool

Heb je een nieuwstip of nieuwsfoto? Voeg ons toe op Whatsapp. Liever mailen of anoniem tippen? Bekijk hier hoe dat kan.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden