Prijs voor Dirk van den Broek en Pink Ribbon

AMSTERDAM - De advertenties van Dirk van den Broek (profit) en Pink Ribbon (non-profit) hebben de prijs voor de beste dagbladadvertentie, Dagbladgoud 2010, gewonnen. De campagnes werden door lezers van dagbladen bekroond, zo werd maandag in Amsterdam bekendgemaakt. De prijzen, een initiatief van de marketingorganisatie voor de Nederlandse dagbladen Cebuco, zijn voor de zevende keer uitgereikt

Supermarktconcern Dirk van den Broek won met de campagne 'De koek is op' terwijl in de non-profitsector Pink Ribbon werd aangewezen voor de advertenties 'Samen zijn we sterker'. Pink Ribbon Magazine wordt eenmaal per jaar uitgegeven en gaat over borstkanker en alles wat daarbij komt kijken. De medewerkers werken belangeloos mee en de opbrengst gaat naar de Stichting Pink Ribbon. Zij heeft als doel het aantal gevallen van borstkanker te verminderen, vroege diagnose te stimuleren en de zorg voor borstkankerpatiënten en hun omgeving te verbeteren. De vakjury, die zich over 108 inzendingen boog, riep Heineken uit tot winnaar van Vakgoud 2010 met de advertentie 'Social Networks'.

De vakjury beoordeelde ook 27 advertentiecampagnes in de categorie Campagnegoud 2010. Winnaar is geworden Het Dirk Effect van Dirk van den Broek.

Volgens Cebuco-voorzitter Sjors Kroon waardeert de lezer advertenties in dagbladen. ''Deze worden gezien als relevante aanvulling. Creativiteit werkt en zorgt ervoor dat de boodschap beter overkomt bij de lezer.'' (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden