Opnieuw dikke onvoldoende voor Belastingtelefoon

Als je de Belastingtelefoon belt met een vraag krijg je nog steeds niet het juiste of het volledige antwoord en daarom krijgt de informatielijn opnieuw een dikke onvoldoende van de Consumentenbond.

Vorig jaar kreeg de Belastingtelefoon een 4,6 Beeld anp
Vorig jaar kreeg de Belastingtelefoon een 4,6Beeld anp

Dit jaar kreeg de Belastingtelefoon zelfs een rapportcijfer 4. 'Mysteryshoppers' belden de informatielijn in november vorig jaar honderd keer met tien vragen over van alles en nog wat.

Het ministerie van Financiën kondigde eerder aan dat medewerkers een moeilijke vraag voortaan direct zouden doorspelen naar een gespecialiseerde medewerker. Dat gebeurde wel, maar wierp niet veel vruchten af. Bij 60 procent van de telefoontjes werden de bellers inderdaad door minstens twee mensen te woord gestaan. Maar die aanpak werkte niet, want zij kregen niet vaker het goede antwoord.

Na de onvoldoende van vorig jaar (4,6) beloofde de directeur van de Belastingtelefoon dat bellers met complexe vragen voortaan vaker naar externe adviseurs zouden worden doorverwezen. Dit gebeurde echter geen enkele keer tijdens het nieuwe onderzoek.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden