Opmars kapsalons in Amsterdam

Het aantal kapsalons in Amsterdam stijgt, zegt de Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie (ANKO). Steeds meer kappers starten een eigen salon.

null Beeld anp
Beeld anp

Consumenten bezuinigen steeds meer op knipbeurten en schoonheidsbehandelingen. In de eerste helft van dit jaar daalde de omzet van kappers en schoonheidssalons met 3,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De negatieve omzetontwikkelingen bij kappers en schoonheidsspecialisten weerhouden ondernemers niet om een bedrijf te starten. Al jaren komen er kappers en schoonheidssalons bij. ANKO stimuleert kappers dan ook te ondernemen.

'Als kapper moet je echter wel kiezen voor een doelgroep. Wil je jezelf profileren als goedkoop, of juist een kapsalon met een beleving creëren?', zegt Bart Bijvank. Hij noemt hierbij als voorbeeld de Blow Dry Bar aan de Gravenstraat en de Willemsparkweg, die zich specifiek richt op het föhnen van het haar.

Het is volgens Bijvank vooral belangrijk uit te stralen waarvoor je staat en dit duidelijk te communiceren naar de klant. 'Wil je je onderscheiden, moet je creatief zijn', zo stelt hij.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden