Ook Amsterdamse abri-posters van Suitsupply vernield

Meerdere abri's met een reclame van Suitsupply, met daarop twee zoenende mannen, zijn vernield. Ook in Amsterdam moesten bushokjes eraan geloven.

.Beeld Suitsupply

Dat bevestigt buitenreclamebedrijf JCDecaux. Om hoeveel gevallen het in Amsterdam gaat kan het buitenreclamebedrijf niet zeggen.

"We hadden wel verwacht dat er reacties op zouden komen," zegt Fokke de Jong, oprichter van Suitsupply. "Maar we hadden niet meteen verwacht dat ze de bushokjes kapot zouden maken, helemaal niet in Nederland."

De Jong zelf zag de vernielde abri's langskomen op internet, details over de vernielingen heeft het Nederlandse kledingbedrijf echter niet. Wel overtreft volgens hem het aantal positieve reacties ruim de negatieve.

Vandalen
Volgens de woordvoerder van JCDecaux moet bovendien de kanttekening worden gemaakt dat abri's in Amsterdam - los van deze campagne - vaker het doelwit zijn van vandalen. 'Of het een dus met het ander te maken heeft, is de vraag,' aldus een woordvoerder van JCDecaux.

De reclame-uiting was naast meer dan 4500 plekken in Nederland ook te zien in 23 andere landen. De posters zijn inmiddels weggehaald vanwege de start van een nieuwe campagneweek.

Eerder kwam al naar buiten dat de campagne met de zoenende mannen het kledingmerk al tienduizend volgers op Instagram gekost zou hebben.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden