Online boodschappen doen steeds populairder

Via het internet boodschappen doen is sterk in opkomst. Volgens een nieuw onderzoek van Multiscope koopt ruim een op de zes Nederlanders volgend jaar wel eens eten en drinken bij een onlinesupermarkt.

Steeds meer mensen doen online hun boodschappen. Beeld anp

De marktvorser verwacht op basis van de studie, waarvoor 7000 mensen zijn ondervraagd, dat de onlineomzet van winkels in 2017 met ruim 30 procent toeneemt.

Het merendeel van hun boodschappen slaan consumenten nog steeds in bij een fysieke winkel, maar volgens Multiscope is het onlinekanaal straks toch goed voor circa 5 procent van de totale markt.

Ah.nl is verreweg de populairste speler. Zes op de tien onlineshoppers doen daar hun inkopen. Daarna volgen Jumbo, Plus, Picnic en Hoogvliet. Lang houdbare producten en dranken, zoals frisdrank, bier en wijn, worden het vaakst online besteld.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden