Ode aan De Pijp aan de hand van supermarktverhalen

Drie theatermakers brengen in een eigentijdse raamvertelling een ode aan De Pijp en haar bewoners en doen dat aan de hand van verhalen die ze in de supermarkt optekenden.

In de supermarkt kwamen de theatermakers allerlei verhalen tegenBeeld anp

"In De Pijp heb je supermarkten van alle prijsklasses: van de Lidl en de Jumbo tot de Albert Heijn en de Marqt," vertelt producent Loulou Sjerps. Met dit diverse aanbod aan grootgrutters als uitgangspunt, is Supermarktblues een voorstelling geworden over de buurt en haar bewoners.

Drie jonge theatermakers hebben meerdere keren mensen geïnterviewd in de verschillende supermarkten. Uit die gesprekken zijn verhalen gefilterd, zegt Sjerps. "En die doen weer dienst als startpunt voor de voorstelling."

Supermarktblues is een wandeling door De Pijp geworden, waarbij buurtnaratieven en persoonlijke verhalen in de straten van de buurt tot leven komen. Bezoekers wandelen langs het standbeeld van André Hazes en het Sarphatipark, en op gezette momenten zijn daar de theatermakers die hun werk tonen. "Op die manier kom je in aanraking met de vele gezichten van de buurt."

Supermarktblues, een raamvertelling over De Pijp
Speeldata: donderdag 16, vrijdag 17 en zaterdag 18 november (20.00 uur) en zondag 19 november (15.00 uur), tickets 8,50 euro
Start- en eindpunt: Ostade A'dam, Van Ostadestraat 233D

Wekelijks een overzicht van de nieuwste hotspots, uitgaanstips, films en restaurants in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor de Stadsgids-nieuwsbrief van Het Parool.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden