Nog onduidelijk of RD zoenende mannen-advertentie plaatst

Een eerste gesprek tussen het Reformatorisch Dagblad en Jasper Klapwijk, over de plaatsing van een advertentie van zoenende mannen, was 'positief'. Maar of de advertentie doorgaat is nog onduidelijk.

De advertentie is onderdeel van de Celebrate Love-Campagne van Femmes 4 Freedom. Beeld Femmes 4 Freedom

"Wij konden allebei ons verhaal kwijt," vertelt Amsterdammer Klapwijk. "En het bleek dat we een gedeeld belang hebben: meer ruimte voor homoseksuelen en lesbiennes die uit de kast willen komen binnen de Reformatorische gemeenschap."

Het Reformatorisch Dagblad (RD) heeft Klapwijk tijdens het gesprek een plek aangeboden op de opiniepagina voor "een dieper gesprek in plaats van enkel shockeren".

Volgende week volgt een tweede gesprek. Dan komt de invulling van een eventuele advertentie en de ruimte op de opiniepagina van het RD ter sprake.

Tegengeluid
Het Reformatorisch Dagblad en de Amsterdammer gingen in gesprek naar aanleiding van een inzamelingsactie van Klapwijk om een advertentie van twee zoenende mannen in het Dagblad te krijgen.

De inzamelingsactie was weer een tegengeluid op eerder verspreide flyers in het RD waarin een beeld van twee zoenende mannen als een 'gevaar voor het gezin' werd bestempeld.

Klapwijk haalde binnen één dag 5000 euro binnen.

Lees ook: RD: 'Advertentie met verliefde mensen moet kunnen'

Tip Het Parool

Heb je een nieuwstip of nieuwsfoto? Voeg ons toe op Whatsapp. Liever mailen of anoniem tippen? Bekijk hier hoe dat kan.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden