Nieuwe huisstijl en logo voor Stedelijk Museum

Het Stedelijk Museum in Amsterdam heeft in aanloop naar de heropening op 23 september een nieuwe huisstijl. Het meest in het oog springend is het nieuwe logo, in de vorm van een S, met daarin in hoofdletters de naam 'Stedelijk Museum Amsterdam'.

Het vernieuwde Stedelijk Museum. Beeld ANP
Het vernieuwde Stedelijk Museum.Beeld ANP

Het Amsterdamse ontwerpduo Mevis & Van Deursen is verantwoordelijk voor de nieuwe huisstijl, liet het Stedelijk donderdag weten. Deze ontwerpers werkten eerder voor onder meer Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam, het modeduo Viktor & Rolf en de Architectuur Biënnale in Venetië in 2010. Het Museum of Modern Art (MoMA) en het Guggenheim Museum in New York behoren tot recente opdrachtgevers.

Mevis & Van Deursen worden internationaal gerekend tot de meest inventieve en gerenommeerde Nederlandse ontwerpers, aldus het museum. Hun werk is internationaal tentoongesteld in musea. Het Stedelijk heeft als opdrachtgever in grafische vormgeving vaak bekende namen aan zich weten te verbinden. In de jaren 60, 70 en 80 bepaalde Wim Crouwel de identiteit van het museum.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden