Nazaat oprichter V&D ziet af van merknaam

Marc Vroom, een nazaat van een van de oprichters van V&D, en media-ondernemer Richard Otto zien af van hun pogingen de merknaam V&D in handen te krijgen.

Richard Otto probeerde samen met Marc Vroom de merknaam V&D in handen te krijgen. Beeld anp

Een verzoek aan de rechter-commissaris om de verkoop van de merknaam aan onder meer CoolCat-baas Ronald Kahn terug te draaien leverde niets op, zo laten ze woensdag in een verklaring weten.

De twee ondernemers vinden dat hun overnamepoging geen eerlijke kans heeft gekregen van de curatoren van V&D. De rechter-commissaris gaf echter aan dat alleen schuldeisers bezwaar kunnen aantekenen tegen het optreden van de curatoren.

Otto en Vroom zeggen niet van plan te zijn schuldeisers te benaderen om op die manier alsnog een poging te wagen. Als schuldeisers echter uit eigen beweging juridische stappen ondernemen, dan staan ze er wel voor open alsnog een bod te doen.

Biedingsproces
"We hebben nog steeds weinig vertrouwen dat het biedingsproces op juiste wijze is verlopen, zoals dat curatoren zelf bepalen met wie ze wel of niet zaken willen doen", zeggen Otto en Vroom in de verklaring. "Maar als de rechter-commissaris onze klacht volgens de wet niet hoeft te behandelen dan zullen we ons daarbij neer moeten leggen."

Otto en Vroom hadden met het merk onder meer een webshop en pop-upwinkels willen opzetten. Kahn en zijn twee partners willen van V&D ook een webwinkel maken en op termijn mogelijk ook weer winkels openen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden