Muziekdeals 'iRadio' druppelen binnen

Het lijkt erop dat Apple de deals met platenlabels voor zijn nieuwe muziekdienst net op tijd rond heeft voor de WWDC-conferentie van volgende week. Volgens New York Times heeft Apple inmiddels akkoorden op tafel liggen van Universal en Warner. Alleen Sony en Sony/ATV ontbreken nog.

null Beeld afp
Beeld afp

Apple's nieuwe muziekdienst zou een directe tegenhanger moeten worden van het in Amerika populaire Pandora. De service, die doorgaans als 'iRadio' wordt aangeduid, moet gebruikers muziek gaan aanbieden op basis van een aantal voorkeuren. Die voorkeuren zouden op de een of andere manier aangegeven moeten kunnen worden. Ook zou de dienst gaan bijhouden wat een luisteraar wel of niet leuk vindt. Op die manier ontstaat er een totaal gepersonaliseerde muziekervaring.

Anders dan bij diensten als Spotify, Rdio en Google Play Music All Acces gaat Apple vermoedelijk een 'all you can eat-model' hanteren. Volgens bronnen rond het bedrijf, blijft Apple de voorkeur geven aan het verkopen van muziek. iRadio wordt dan ook gezien als een 'uithangbord' voor de iTunes Music Store.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden