Minder vliegreizigers met lange vertragingen

Ondanks de grote drukte en soms lange wachtrijen op Schiphol, liepen afgelopen kwartaal minder vliegtuigpassagiers in Nederland een langdurige vertraging op.

Ondanks topdrukte op Schiphol liepen het afgelopen kwartaal minder reizigers een lange vertraging op in Nederland. Beeld ANP

Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van EUclaim, een bedrijf dat gedupeerde reizigers bijstaat.

Het aantal vluchten dat geannuleerd werd, of een vertraging opliep van drie uur of meer, kwam in de maanden april tot en met juni op 1436. Dat zijn er ruim zestig minder dan in dezelfde periode vorig jaar, toen stakingen bij de luchtverkeersleiding in Frankrijk en Italië in heel Europa voor veel problemen zorgden.

Passagiers hebben recht op een schadevergoeding als zij meer dan drie uur later dan gepland op hun eindbestemming aankomen. Dat geldt niet als de luchtvaartmaatschappij zich kan beroepen op onvoorziene omstandigheden, zoals bijvoorbeeld slecht weer.

Lees ook: Op deze dagen wordt topdrukte verwacht op Schiphol

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden