Microsoft rukt op als sterkste merk

AMSTERDAM - Google blijft de sterkste merknaam in Nederland, maar softwarebedrijf Microsoft zit de zoekmachine op de hielen. Dat blijkt uit de jaarlijkse lijst van de meest gerenommeerde merken opgesteld door merkenadviesbureau BrandAsset, die donderdag is gepubliceerd.

Foto EPA Beeld
Foto EPA

Google kan zich voor het derde jaar op rij het sterkste merk van Nederland noemen. Microsoft komt nieuw binnen in de top 10 en meteen op de tweede plaats. Die positie kreeg het ten koste van Cliniclowns; die naam verdween helemaal uit de lijst.

De derde plaats bleef voor woonwarenhuis Ikea, de vierde plek was onveranderd voor pretpark Efteling. Ook de vijfde plek was voor een nieuwkomer onder de tien sterkste: de NOS. De publieke omroep veroverde die plek ten koste van Marktplaats, dat zakte naar plaats zeven. (ANP)

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden