Microsoft richt pijlen opnieuw op iPad

REDMOND - Voor de tweede keer in korte tijd heeft Microsoft de iPad in een reclame met de grond gelijk gemaakt. De tablet van Apple zou op het terrein van zoomen, multitasking en het uitbreiden van opslagcapaciteit met SD-kaarten tekortschieten.

Microsoft vergelijkt de iPad in het spotje op YouTube met de XPS 10 van Dell, die op Windows RT draait. Met de stem van Siri wordt de kijker gewezen op een aantal dingen die je met de iPad niet en het apparaat van Dell juist wel kan doen. Vervolgens wordt het prijsverschil tussen de twee apparaten benadrukt: 399 dollar voor de XPS 10 tegenover 599 dollar voor de iPad.

Het bedrijf uit Redmond nam de iPad vorige maand ook al op de korrel in een reclamevideo. In dat filmpje werd spraakassistent Siri eveneens belachelijk gemaakt en daarnaast wees Microsoft er op dat de eigen Office-software op de iPad ontbreekt.

null Beeld EPA
Beeld EPA
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden