Meer dan 200 klachten over Sky News-reportage MH17

De Britse mediawaakhond Ofcom onderzoekt een reportage die tv-station Sky News in juli maakte over de crash van het Maleisische vliegtuig in Oekraïne. Er zijn meer dan 200 klachten over binnengekomen, zo meldde de BBC maandag. Verslaggever Colin Brazier liet tijdens een live-uitzending 3 dagen na de crash persoonlijke eigendommen zien die hij uit de bagage van slachtoffers had gehaald, en noemde die 'vakantiehebbedingetjes'. De journalist en Sky News hebben al hun excuses aangeboden aan iedereen die zich gekwetst voelt door de uitzending.

Ofcom ziet er volgens de Britse wet op toe dat radio- en tv-uitzendingen geen kwetsende inhoud hebben.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden