Mediabedrijf Sanoma verkoopt 19 tijdschriften

Sanoma Media Nederland doet negentien tijdschriften van de hand. Mediahuis New Skool Media neemt de bladen over. De kleine honderd medewerkers van de bladen verhuizen mee naar de nieuwe eigenaar. Dit maakte het Finse bedrijf vandaag bekend.

Kantoor van het Finse mediaconcern Sanoma. Beeld anp
Kantoor van het Finse mediaconcern Sanoma.Beeld anp

Sanoma heeft overeenstemming bereikt met New Skool Media over de verkoop van: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen. Met deze overgang van onderneming gaan 93 medewerkers over van Sanoma naar New Skool Media.

Rob Koghee van New Skool Media over de overname: 'We zijn trots en verheugd dat we deze mooie overname kunnen doen. Alle 19 titels zijn stuk voor stuk sterke merken. We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen, samen met de vakkundige mensen die nu al met veel passie voor de betreffende titels werken.'

Naar verwachting is de overgang van de betreffende titels eind 2014 afgerond. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden, de ondernemingsraad en de goedkeuring van betrokken licentiegevers. Voor de mannenbladen en de glossy's is Sanoma nog altijd op zoek naar een geschikte koper.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden