Schuim

Lingeriezaak met trampoline, voor 'bounce control'

Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: de Grand Opening van Triumph.

De verslaggever, druk, met Beau van Boheemen en Dian Biemans. Beeld Presstigieux

Mijn beste vriend had een lingeriezaak en daar vertelde hij altijd smakelijk over. Die ene man die mee moest het pashokje in en even later uitriep: "Maar je hébt toch al een bh?"

Al die vrouwen die na de feestdagen lingerie kwamen ruilen, bh's steevast te groot, slipjes te klein. Zelf had hij de meeste lol in de handel. Dan had hij slips, keurig aan een hangertje, 7,95 gulden per stuk: geen interesse. Dus frommelde hij de hele voorraad in een bak naast de kassa met het bord: 'Nu! Drie voor 25 gulden!' Binnen een dag weg.

"Geweldig," zei hij dan. "Vrouwen."

Mijn persoonlijke favoriet blijft zijn bordje bij een topaanbieding: 'Voor dat geld kun je ze niet laten hangen.'

Kortom, ik heb grote affiniteit met het onderwerp en opgewekt stap ik de nieuwe winkel van Triumph binnen, de eerste in Amsterdam. Ik word opgevangen door de pr-afdeling. Of ik met één, twee of drie lingeriemodellen op de foto wil.

"Twee alstublieft," zeg ik, want ik vind dat je alleen moet overdrijven als dat nodig is. Een jongeman komt langs met aardbeien gedoopt in chocolade, maar dat lijkt me meer iets voor mensen die daadwerkelijk lingerie dragen. Op de begane grond is alleen champagne, maar de bar is boven, wordt me verteld.

Op de eerste etage staan drie vrouwen me op te wachten, meetlinten om de nek. Verder zie ik niemand. Ze kijken me zwijgend aan. Eentje heeft een hand vol bh's. Dan, alle drie: "Hallo?" Met een duidelijk vraagteken.

Het is misschien lastig uitleggen, maar ik word daar dan onrustig van. Verslaggever: "Ehm.., er zou hier wijn zijn."

Dames: "Dat is nog een verdieping hoger."

En dan die opluchting.

Schuimverslaggever Hans van der Beek Beeld Linda Stulic

"We hebben wel sloggy's voor mannen," roept eentje me nog na. Ik loop naar de trap en sta opeens voor een man met een trampoline. Serieus, een trampoline, midden in een lingeriezaak.

"Ja, dit is de bounce control test," zegt Remy Draaijer. Op zijn trampoline kunnen vrouwen ter plekke testen of die bh inderdaad niet te veel meeschudt. Hij vertelt over speciale vering en krachtig absorberen. "Dat je voelt dat het inderdaad werkt."

Ik verzin dit weer allemaal niet, hè.

Voor de foto wordt een model geregeld, maar die moet zich eerst omkleden in een bh die geschikter is, meer anti-bounce. Ik kan het natuurlijk niet helemaal inschatten, maar van een afstandje ziet het er behoorlijk stabiel uit.

Uiteindelijk bereik ik de tweede verdieping, met bar en fototentoonstelling van ondergoed door de eeuwen heen (safe for work), maar ik ben al snel weer bij de trampoline, daar is het toch het gezelligst.

Tips? Mail naar schuim@parool.nl

Wat Grand Opening Triumph
Waar Triumph, Kalverstraat
Wie Roman Braun, Jörg Zeiger, Judith Zaat, Evi Verstraeten, Manon Tilstra, Remy Draaijer
Wanneer woensdag 20 september, 17.30 tot 20.00 uur

Drank en spijs ***
Sfeer *****
Hans vond een bon in zijn goodiebag: ‘goed voor 1 beha naar keuze’ – wat een goed leven

Triumphkopstukken Jörg Zeiger en Judith Zaat. Al 130 jaar bezig vrouwen zelfvertrouwen te geven. Beeld Schuim
Remy Draaijer van Bellicon, de minitrampoline bij de pashokjes. 'Ja, de bounce control test. Dat je voelt dat het daadwerkelijk werkt.' Ook met Beau van Boheemen. Beeld Schuim
Evi Verstraeten (Triumph Benelux) en Manon Tilstra, influencer en ambassadeur: 'Ik maak content en doe challenges en events.' Beeld Schuim
Fotograaf Wayta Patmo, Anne van Luin (MaisonPR), Natasja Arie (Yvonne Arie) en stylist Lissa Brandon, niet bekend met café Brandon en dan bloedt zo'n gesprek al snel dood. Beeld Schuim
Fleur Vosse (Vosse Entertainment), model Angelique van Dinter en stylist Jeroen Kamphorst. Beeld Schuim

Wekelijks een overzicht van de nieuwste hotspots, uitgaanstips, films en restaurants in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor de Stadsgids-nieuwsbrief van Het Parool.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden