LBi: merk Lost Boys verdwijnt op termijn

AMSTERDAM - De naam Lost Boys verdwijnt uit het Nederlandse internetlandschap. Moederbedrijf LBi wil in de toekomst vanuit één merk en één visie communiceren.Dat zei de kersverse bestuursvoorzitter van LBi, Luke Taylor, donderdag in een toelichting op de nieuwe strategie van zijn bedrijf. Wanneer er daadwerkelijk een einde komt aan Lost Boys, is nog niet bekend. Lost Boys geldt als een van de Nederlandse pioniers op het gebied van het bouwen van professionele websites.

Het moederbedrijf van Lost Boys kampte het afgelopen jaar met problemen bij onder meer de Nederlandse divisie en moest diverse keren een winstwaarschuwing geven. Topman Robert Pickering werd in januari vervangen voor de 39-jarige Luke Taylor.

De verschillende onderdelen van LBi zijn volgens Taylor nog te veel gefragmenteerd. Het bedrijf levert allerlei digitale activiteiten, van het bouwen van websites, het verzorgen van nieuwe content tot klantenwervingstrategieën.

In Nederland zal volgens Taylor in de toekomst meer kruisbestuiving moeten plaatsvinden tussen de in december overgenomen digitale dienstverlener Satama en Lost Boys.

Een ander onderdeel van de nieuwe strategie is het uitbreiden en bouwen van kenniscentra in de belangrijkste markten: de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Azië. De nodige personele ingrepen zijn volgens Taylor al merendeels in het vierde kwartaal gedaan. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden