KWF heeft sterkste imago van alle goede doelen

KWF Kankerbestrijding heeft het sterkste imago van alle goede doelen. Dat blijkt uit een onderzoek van Hendrik Beerde Brand Consultancy onder 3000 Nederlanders. De CliniClowns en het Rode Kruis staan op respectievelijk de tweede en derde plaats.

Het geluksarmbandje van de KWF Kankerbestrijding. Met de opbrengst financiert KWF Kankerbestrijding wetenschappelijk borstkankeronderzoek en ondersteunt zij borstkankerpatienten. Beeld ANP
Het geluksarmbandje van de KWF Kankerbestrijding. Met de opbrengst financiert KWF Kankerbestrijding wetenschappelijk borstkankeronderzoek en ondersteunt zij borstkankerpatienten.Beeld ANP

De populariteit van de goede doelen wordt tweejaarlijks onderzocht. Twee jaar terug stond de Kankerbestrijding ook al op de eerste positie. Onder jongeren is het Wereld Natuur Fonds het favoriete goede doel.

Over de hele linie stijgt de populariteit van goede doelen, zo concluderen de onderzoekers. Daardoor halen goede doelen meer geld op. Zo wist Red een Kind maar liefst 77 procent meer geld binnen te halen en ook het Nationaal MS Fonds zag de inkomsten met 39 procent stijgen.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden