KPN schrapt merken XS4All en Telfort

KPN zet het mes in zijn merkennamen. Daardoor verdwijnen op termijn bekende namen als XS4All, Telfort en Yes Telecom.

Beeld anp

Het telecombedrijf gaat zijn aandacht meer richten op het hoofdmerk KPN.

KPN wil onder de naam van zijn hoofdmerk de nadruk leggen op de levering van gecombineerde telefoon- en internetdiensten.

Met de nieuwe strategie reageert KPN op de toegenomen concurrentie van onder meer VodafoneZiggo en het nieuwe fusiebedrijf T-Mobile/Tele2. Op bepaalde afdelingen van de betreffende KPN-merken, bijvoorbeeld bij de marketingdivisies, zullen naar verwachting banen verdwijnen. Aantallen noemde KPN niet.

Breder plan
KPN benadrukt dat het bedrijf er alles aan zal doen om werknemers die het betreft te herplaatsen binnen het bedrijf, aldus een zegsvrouw. Het schrappen van de merken is volgens haar onderdeel van een breder plan, waarvan de details nog verder worden uitgewerkt.

Sinds vorig jaar heeft KPN in Maximo Ibarra een nieuwe topman. Hij sprak bij zijn aantreden al uit dat hij het bedrijf wilde versimpelen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden