KLM geeft vluchtinformatie via WhatsApp

KLM-passagiers kunnen voortaan hun vluchtinformatie ontvangen via WhatsApp.

null Beeld KLM
Beeld KLM

Tijdens het boeken van een vlucht van KLM kan je voortaan aangeven ook via WhatsApp geïnformeerd te willen worden.

Vervolgens krijg je daar een bevestiging van je boeking, een melding als de incheckbalie geopend is, je boarding pass en updates over je vlucht. Ook kan je in tien talen vragen stellen aan de helpdesk via hetzelfde WhatsApp-account, om bijvoorbeeld je stoel te veranderen. De berichten worden zoals gebruikelijk goed versleuteld, beloven de bedrijven.

KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld en überhaupt een van de eerste bedrijven ter wereld met zo'n nieuw zakelijk account. Het gerifieerde profiel is te herkennen is aan een groen vinkje, zoals ook sommige Twitter-accounts dat hebben.

Nieuwe bron van inkomsten
WhatsApp, dat in 2014 voor 19 miljard door Facebook is aangekocht, is momenteel opties voor bedrijven aan het testen. Uiteindelijk moet de berichtendienst daar geld mee gaan verdienen. Sinds 2016 is WhatsApp voor iedereen gratis te gebruiken.

Pieter Groeneveld, die verantwoordelijk is voor de digitale strategie van Air France-KLM, vertelde aan NRC dat KLM nu echter niets betaalt voor het zakelijke account.

De luchtvaartmaatschappij zal WhatsApp volgens hem niet gaan gebruiken voor reclame.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden