PlusNet Open
Kledingmerk Black Bananas vertegenwoordigt diversiteit
Elke dag openen nieuwe winkels, restaurants en cafés in de stad. In onze dagelijkse rubriek Open lees je erover. Vandaag: Black Bananas.
Het was de opvaller van afgelopen festivalseizoen: de Black Bananas-outfit. Wie een outfit van dit merk droeg, behoorde zeker tot het rijtje ‘best dressed’. De diverse collectie is nu ook te bewonderen in de nieuwe pop-upstore op Amsterdam Centraal, die geopend zal zijn tot en met 31 december.
Hoofd marketing Rayon Ondaan (31) is erg trots, het is namelijk een mooi jaar geweest voor het merk, waarin hard is gewerkt aan het verspreiden van de visie. “We zijn enorm gegroeid de afgelopen periode. We hebben veel samengewerkt met grote internationale artiesten als Swae Lee en YBN Nahmir. Nu is het tijd om terug te gaan naar hartje Amsterdam om hier wat moois neer te zetten.”
De winkel in de passage is misschien klein, maar absoluut niet over het hoofd te zien. De kleurrijke neonlichten en urban muziek maken dat de winkel in het oog springt. En dat trekt veel geïnteresseerde klanten. “We ontvangen vooral toeristen die afkomen op de kleurrijke trainingspakken. Maar we hebben ook veel trouwe fans die vanuit alle hoeken van het land langskomen.”
Sinds de opening van de pop-up heeft het merk een aantal nieuwe kledingstukken toegevoegd aan de collectie. “Vooral de nieuwe reflecterende jas valt in de smaak, maar ik ben ook erg trots op onze nieuwe omkeerbare tracksuits.” Voor wie echt een uniek kledingstuk wil, worden er gepersonaliseerde vesten gemaakt door kunstenaar Manpowerr.
Black Bananas
Amstelpassage, Centraal Station
blackbananas.com
Alle nieuwe hotspots van Amsterdam.
Tips? open@parool.nl
Wekelijks een overzicht van de nieuwste hotspots, uitgaanstips, films en restaurants in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor de Uit-nieuwsbrief van Het Parool.
Ook leuk: volg @hetparool op Instagram.