Klant bepaalt na recensie (3) zelf de prijs bij Spingaren

Je zet de wekker om op zaterdagochtend zo vroeg mogelijk de recen­sie van je restaurant te lezen, en wordt geconfronteerd met een 3 - het laagste cijfer ooit uitgedeeld door Het Parool.

De uitbaters van Spingaren nemen het sportief op, en laten klanten de rest van jaar betalen wat ze het eten waard vindenBeeld Mats van Soolingen

'De zelfgemaakte worst is ranzig, de mosselen zijn rubberig als leeggelopen ballonnen, het toetje doet denken aan het bedje van een ziek konijn.' Recensent Hiske Versprille besluit met: 'Bij vertrek gris ik een salmiaklolly uit de trog. Het is veruit het beste dat ik de hele avond eet.'

De uitbaters van Spingaren nemen het sportief op, en laten klanten de rest van jaar betalen wat ze het eten waard vinden - 'pay as you see fit'. Eén voorwaarde: bezoekers geven feedback op wat ze hebben gegeten.

Tegenslagen verwerken
Ondernemen, schrijven de eigenaren op Facebook, is tegenslagen verwerken, nooit opgeven en van daaruit groeien. 'Zeker in Amsterdam. En dat is precies wat wij gaan doen. Verwerken, niet opgeven, groeien. Want kritiek kun je niet negeren. Een 3 van Hiske Versprille in Het Parool al helemaal niet."

'Hoe erg je ook achter je eigen gerechten en producten staat. Daarom vragen wij nu iedereen om kritiek. Kom langs, proef en betaal wat jij vond dat jouw eten waard was. Inclusief feedback. Tot snel. Er zijn salmiaklolly's voor iedereen.'

De eigenaren kunnen nog niet zeggen hoe de eerste reacties van bezoekers zijn geweest.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden