Klachtenregen over ov-chipkaart

AMSTERDAM - De ombudsman voor het openbaar vervoer, OV Loket, heeft over de eerste negen maanden van dit jaar bijna achthonderd klachten over de ov-chipkaart binnengekregen van reizigers. Dat heeft de organisatie dinsdag laten weten. Volgens OV Loket werken de vervoersbedrijven te weinig samen en is de chipkaart 'versnipperd' en 'ondoordacht' ingevoerd.

Er zijn in totaal ruim 3100 klachten binnen gekomen over de ov-chipkaart. Foto ANP

In totaal kwamen ruim 3100 klachten binnen. De meeste aanmerkingen waren aan het adres van de NS met 1138 klachten. OV Loket noemt dat 'niet verwonderlijk' omdat de spoorwegen verreweg 'de meeste reizigerskilometers verzorgt.' (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden