Update

Klachten over Transavia en Martinair

Foto ANP Beeld gpd
Foto ANPBeeld gpd

DEN HAAG - De Consumentenbond heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gevraagd maatregelen te nemen tegen Martinair en Transavia omdat zij consumenten die langer dan drie uur vertraging hadden, weigeren te compenseren. De bond heeft hierover tientallen klachten ontvangen van passagiers, zo heeft zij woensdag laten weten.

De Consumentenbond wijst erop dat luchtvaartpassagiers die langer dan drie uur vertraging hebben, volgens een uitspraak van het Europees Hof in november recht hebben op compensatie. Sinds die uitspraak heeft de bond tientallen klachten ontvangen.

De Consumentenbond heeft beide luchtvaartmaatschappijen al eerder opgeroepen zich aan de compensatieregels te houden, aldus een woordvoerster. Maar dat heeft niet tot resultaat geleid. De bond hoopt dat de inspectie nu zal optreden. Aan de gedupeerde passagiers adviseert de bond naar de geschillencommissie luchtvaart te stappen.

Martinair en Transavia wilden niet inhoudelijk reageren op de stap van de Consumentenbond. De woordvoerster van Transavia voegde eraan toe dat klachten van klanten per geval worden bekeken. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden