BUIS

Kinderen steken leraren hart onder de riem in reclamespot

In de rubriek Buis selecteren we de leukste, ontroerendste en grappigste fragmenten. Dit keer: Amsterdamse basisscholieren steken hun meesters en juffen een hart onder de riem.

Jorien van der Keijl

Veertien kinderen van basisscholen in Amsterdam en omstreken hebben een reclamespotje opgenomen om hun meesters en juffen een hart onder de riem te steken. De boodschap is dinsdag iets voor 19.00 uur vlak voor het Jeugdjournaal te zien.

"Onze meesters en juffen zijn zo lief als een puppy." Drie kinderen staan met hun armen voor elkaar in de Weteringschans in Amsterdam. Ze hopen dat de beleidsmakers naar hen willen luisteren, want dan worden ze 'zo blij als een feestje'.

Lerarenstaking
De reclameboodschap is een initiatief van Amsterdams reclamebureau BeyenMeyer, naar aanleiding van de aankondiging van de lerarenstaking begin dit jaar. Om mee te mogen doen moesten de kinderen een filmpje opsturen met bijvoorbeeld een leuke mop of een liedje.

De veertien uitverkorenen kregen eerst alle ins en outs van het reclame maken. Daarna mochten ze met het script aan de slag voor het filmpje, dat in een dag werd opgenomen. En dat alles met limonade en pannenkoeken.

"De kinderen waren super enthousiast," zegt Lodewijk van der Peet van BeyenMeyer. "Toen om 16.00 uur de ouders de kinderen weer kwamen ophalen waren ze uitgeblust, maar voldaan."

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden