Jumbo wil online het verschil met Albert Heijn maken

Jumbo gaat online de concurrentie aan met marktleider Albert Heijn. De Brabantse supermarktketen, die de afgelopen vijf jaar uitgroeide tot tweede supermarkt van Nederland, komt met een concurrent van AH.nl.

Beeld anp

Dat zegt financieel bestuurder Ton van Veen in een interview met Het Financieele Dagblad (FD). Jumbo wil de komende tijd drie tot vijf afhaalpunten voor boodschappen per week openen. In de zomer wil het bedrijf zo'n honderd 'pickup points' hebben.

Albert Heijn is als enige op grote schaal actief in thuisbezorging. Maar Jumbo hoopt een snelle inhaalslag te kunnen maken. Volgens Van Veen zal het dan ook 'geen jaren' meer duren voor Jumbo ook boodschappen thuis gaat bezorgen.

'We zijn vorig jaar na twee jaar voorbereiding met 28 afhaalpunten gestart. Daar hebben we de kinderziektes inmiddels uit gehaald, waardoor we nu de groei fors kunnen versnellen.'

De financieel directeur kijkt terug op een goed jaar. De Jumbo-winkels groeiden op eigen kracht met 3,5 procent in omzet in een vrijwel vlakke markt. De extra inkomsten zijn volgens Van Veen vooral te danken aan nieuwe klanten die Jumbo wist te lokken. De consumentenomzet van Jumbo Holding kwam uit op 6,8 miljard euro, goed voor een marktaandeel van 20 procent.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden