Jumbo volgt Albert Heijn in prijzenoorlog

Supermarktketen Jumbo lijkt mee te gaan in de nieuwe prijzenoorlog die Albert Heijn maandag is begonnen, schrijft NRC. De supermarkt start donderdagochtend een reclamecampagne om consumenten er op te wijzen dat Jumbo altijd de laagste vaste prijs biedt, 'ook als andere supermarkten hun vaste prijzen verlagen'.

De Laagsteprijsgarantie bij de Jumbo Beeld anp

Albert Heijn verlaagde begin deze week de prijzen van duizend artikelen van A-merken. Jumbo stelt daar tegenover dat een vast team van zogeheten 'prijsmeters' dagelijks prijzen bij supermarkten controleert. Klanten die een product in een andere winkel goedkoper vinden, krijgen dat product gratis mee, waarna de prijs wordt aangepast.

In 2003 vond er ook een prijzenoorlog plaats tussen supermarkten. Die kostte de supermarkten toen veel geld. Hoewel AH zelf ontkent een nieuwe supermarktoorlog te ontketenen, zijn er allerlei gelijkenissen met de situatie in 2003, schrijft NRC.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden