ING stopt met digitale brievenbus FiNBOX

ING stopt per 1 januari met zijn dienst FiNBOX, een digitale brievenbus die begin 2012 werd geïntroduceerd. Steeds minder klanten van de bank maken gebruik van de mogelijkheid om onder meer rekeningen, acceptgiro's, salarisstroken, pensioenoverzichten en polisbladen centraal op te slaan.

Het hoofdkantoor van ING in Amsterdam Beeld anp
Het hoofdkantoor van ING in AmsterdamBeeld anp

De FiNBOX was een gezamenlijke dienst van ING, Rabobank en ABN AMRO. Salarisstrookverwerker ADP sloot zich er ook bij aan. 'Het aantal klanten dat er nu nog gebruik van maakt is sterk afgenomen. Dat aantal is niet toereikend om het noodzakelijke onderhoud aan het systeem en de gewenste verbeteringen te rechtvaardigen,' aldus ING.

Als 'alternatieve mogelijkheden' wees de bank onder meer op iDEAL en incasso. Ook 'bieden steeds meer bedrijven u mogelijkheden om financiële post digitaal te ontvangen, zoals 'mijn omgevingen' of via e-mail,' aldus ING.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden