Iedereen op eerste rij bij Viktor & Rolf

PARIJS - Als een eigentijds modehuis van de 21ste eeuw hebben Viktor & Rolf donderdagochtend hun lentezomercollectie voor volgend jaar op internet getoond. De show was een moderne ode aan Audrey Hepburn, actrice en muze van ontwerper Hubert de Givenchy.

Viktor & Rolfcollectie Funny Face werd geshowd door slechts één model, Shalom Harlow in de Grand Salon van de virtuele wereld van het duo. De presentatie leek echter op een catwalkshow doordat het model met knippen en plakken in een vloeiende beweging was neergezet. Alleen het publiek ontbrak. Prinses Mabel en hoofdredacteur van de Amerikaanse Vogue Anna Wintour, trouwe gasten bij de show, 'schitterden door afwezigheid'.

Harlow is het favoriete model van het Nederlandse ontwerpersduo. Ze is mooi, intelligent, geestig en elegant. De collectie was geïnspireerd op de jaren '60, de tijd van Audrey Hepburn en de Londense ontwerpster Mary Quant. Chique, kleurrijke cocktailjurkjes bezet met Swarovskistenen werden afgewisseld met grafische ensembles en zwarte smalle bandplooibroekjes die taps toeliepen.
Drie jurken waren bezet met 20.000 steentjes en wogen 20 kilo. Voor de lentecollectie hebben Viktor & Rolf ook een eenmalige antieke sieradenlijn ontwikkeld. Het duo besloot de zomercollectie op internet te presenteren omdat ze lang bezig zijn geweest met de bouw van een eigen website.

In juli nam het bedrijf van Renzo Rosso (Diesel) Only the Brave een meerderheidsbelang in het Nederlandse modehuis. Als gevolg daarvan is ook de Viktor & Rolfwinkel in Milaan gesloten. Rosso wil met Viktor & Rolf het merk uitbouwen tot een luxe modehuis. De show via internet is eenmalig. De volgende collectie wordt gewoon weer gepresenteerd met publiek. (ANP)

Bekijk de show op www.viktor-rolf.com

Viktor & Rolf, Spring/Summer 2009 prêt à porter. Foto ANP/Peter Sigter
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden