Horeca komt met klantenkaart

AMSTERDAM - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) introduceert een klantenkaart om gasten aan zich te binden. Dat maakte de brancheorganisatie voor de horeca dinsdag bekend.

KHN heeft zich aangesloten bij true loyalty dat in Europa klantenkaarten aanbiedt voor ongeveer vijfhonderd bedrijven. Tot nu toe was de kaart uitsluitend bestemd voor de mobiliteits- en toerismesector. ''Wij hebben daaraan horeca toegevoegd'', vertelde KHN-directeur Lodewijk van der Grinten.

De pas kost in principe 15 euro en geeft recht op kortingen en acties. ''Horecaondenemers kunnen de pas ook weggeven in plaats van bijvoorbeeld een flesje wijn.'' In Nederland zijn al veel attractieparken en mobiliteitsbedrijven zoals autoverhuurders of garages bij de kaartorganisatie aangesloten. Volgens KHN telt de true loyaltykaart nu ongeveer 30.000 gebruikers in Nederland. ''Wij hopen dat aantal flink te verhogen.''

Er wordt al jaren over het pasje gesproken. De pas is nu ongeveer anderhalf jaar daadwerkelijk op de markt. Op horecanederlandpas.nl kunnen mensen zien waar de kaart al te gebruiken is en welke kortingen ze tegemoet kunnen zien. ''Dat bepaalt iedereen zelf.'' Volgens KHN is de 15 euro, als die al betaald moet worden, snel terugverdiend. ''Bij een bezoek aan een pretpark bijvoorbeeld geldt een korting voor de hele groep.'' (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden