Hoge kijkcijfers voor nieuwsprogramma's op tv

Het NOS Achtuurjournaal heeft gisteren ruim 2,7 miljoen kijkers getrokken. Dat meldt de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Het waren een paar honderdduizend kijkers meer dan op een 'normale' doordeweekse dag. Naar Nieuwsuur keken ook meer mensen dan normaal: 950.000. RTL Nieuws werd bekeken door 1,4 miljoen kijkers, dat is wel een normaal gemiddelde.

Beeld epa

Naar EenVandaag keken 1,2 miljoen mensen. De talkshow Jinek trok een recordaantal kijkers. Ruim 1 miljoen mensen keken ernaar.

Alle nieuwsuitzendingen stonden uiteraard in het teken van de aanslag op de redactie van het weekblad Charlie Hebdo in Parijs.

De programmering van NPO 1 werd gistermiddag omgegooid om ruim baan te geven aan extra NOS Journaals. Onder meer de kinderprogramma's van Zappelin werden geschrapt. Naar de journaals om 17.00 uur en 18.00 uur keken wat meer mensen dan gemiddeld.

Overige programma's
Naar de uitreiking van de Musical Awards hebben ruim 1,2 miljoen mensen gekeken, zo blijkt uit de cijfers van KijkOnderzoek. Het was voor het eerst sinds 2010 dat het prijzenfestijn weer live werd uitgezonden op televisie. De musical Moeder, ik wil bij de revue was de grote winnaar tijdens de veertiende editie van het gala. De productie werd onderscheiden met vijf Musical Awards.

Gouden Bergen
Naar de eerste aflevering van de SBS6-serie Gouden bergen keken 753.000 mensen. De nieuwe reisserie van Nick en Simon, The Dream, wist 617.000 televisiekijkers te binden. Zo'n 585.000 mensen keken naar het programma Ali B op volle toeren. De aflevering van Rambam, waarin Rob Geus centraal stond, wist 452.000 mensen aan de buis te kluisteren.

In de top drie van best bekeken programma's van de woensdag staan het Journaal van 20.00 uur (bijna 2,8 miljoen), Goede tijden, slechte tijden (bijna 1,9 miljoen) en Tussen kunst en kitsch (bijna 1,8 miljoen).

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden