Servicepolitie

Het succes wordt café Hesp zelf ook wel eens te veel

Bent u slecht behandeld in de Amsterdamse horeca? De Servicepolitie van Het Parool zoekt de zaak tot op de bodem uit.

Joep School
Café Hesp op de Weesperzijde. Beeld Mats van Soolingen
Café Hesp op de Weesperzijde.Beeld Mats van Soolingen

Waar: Café Hesp, Weesperzijde 130
Wanneer: 12 juli
Wat: Kleine missertjes op een drukke dag

De klacht
Kitty (57) en Kees Kooij (58) zijn bierliefhebbers van het eerste uur. Daarom gingen ze op 12 juli speciaal voor de grote bierkaart naar Café Hesp op de Weesperzijde. Het was vanaf het begin geen match made in heaven.

'We vonden de bordjes '50 cent voor toiletbezoek' en 'wij wisselen niet voor de ­sigarettenautomaat' al niet echt vriendelijk, maar het was geen reden om niet iets te gaan drinken.'

Bij de eerste twee La Chouffe-biertjes bestelde het stel een kaasplankje. 'Op de vraag welke kazen er op het plankje lagen, kregen we twee keer geen antwoord van de serveerster, en we weten nog steeds niet welke kazen het waren.' Daarnaast werd het plankje een paar keer meegenomen terwijl er nog olijven op lagen. Voor het echtpaar Kooij een reden om niet bij Hesp te blijven eten. 'Het laatste glas La Chouffe zat ruim onder de maatstreep en het schuim twee à drie centimeter onder de rand.'

Het weerwoord
Leonie Stam (35), bedrijfsleider Café Hesp: 'Uiteraard vind ik het heel vervelend dat onze gasten niet honderd procent tevreden zijn. Laat ik beginnen bij de twee bordjes: het betalen voor de wc is alleen van toepassing voor niet-gasten - zoals ook op het bord staat aangegeven - en het wisselen voor de sigarettenautomaat heeft uitgewezen dat we dan zelf wisselgeld missen om terug te geven aan onze gasten.'

De kwaliteit van de bediening vindt Stam moeilijker te beoordelen. 'De kaasplank heeft geen vaste combinatie. Ik heb even ­teruggekeken en 12 juli was een heel drukke dag. Daarmee wil ik niks goedpraten, maar ik kan me voorstellen dat het personeel onder grote druk daar een steekje heeft laten vallen. Ik kan gasten verzekeren dat wij ons uiterste best doen om optimale service te verlenen. Hesp is al honderd jaar een begrip in Amsterdam, dit succes wordt ons zelf ook wel eens te veel.'

undefined

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden