Han Lips

Het hete Temptation Island eindigde ijskoud

Doordeweeks schrijft columnist Han Lips hier over wat hem is opgevallen op televisie. Vandaag: Temptation Island.

Eenmaal terug in Nederland was de gevoelstemperatuur tot onder het vriespunt gedaald Beeld -
Eenmaal terug in Nederland was de gevoelstemperatuur tot onder het vriespunt gedaaldBeeld -

Het twee uur durende reclameblok op RTL5 werd af en toe hinderlijk onderbroken voor een boodschap van Rick Brandsteder. Niet overdreven: er was in de laatste stuiptrekking van Temptation Island amper tijd voor de deelnemers.

De stopwatch gaf bij een reclameblok 9 minuten en 15 seconden aan. Had Lips dat vooraf geweten, dan was hij tussendoor vreemdgegaan met een andere zender. NPO3 bijvoorbeeld, voor het slot van Typhoon in Amerika.

Maar Lips is een man van zijn woord en bleef trouw. Rick beloofde ons spannende televisie, omdat de stellen en de verleiders een halfjaar na het laatste kampvuur in Thailand nog eenmaal bij elkaar kwamen.

Hoe was het afgelopen met de koppels die dachten dat hun relatie bestand was tegen zo veel verleiding? Lips wist het antwoord zodra ze op de bank plaatsnamen. De bankthermometer liegt niet.

Hoe heet de avonturen in Thailand ook waren geweest, op de bank leek het of de airco hard stond te blazen, zo koud en kil kunnen exen naast elkaar zitten.

Megan en Kevin gunden elkaar geen blik waardig. Kevin drukte zichzelf zo ver mogelijk in de hoek, Megan zat weggedraaid naar de andere kant. Het gapende gat tussen hen in maakte woorden overbodig. Als extra afscheiding had Kevin ook nog een kussen neergelegd.

Ook bij Tim en Deborah was de ijstijd aangebroken. Hun ogen vermeden elkaar en ze zaten zo ver uit uiteen dat er later zonder moeite nog iemand tussen bleek te passen.

Mezdi en Daniëlle wilden niet eens meer samen in één ruimte zijn, laat staan op één bank zitten.

Ook Lips eindigde alleen op de bank. De overdaad aan reclame dreef mevrouw Lips in de armen van Typhoon.

In de slaapkamer nog wel.

Reageren? hanlips@parool.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden