Heineken stapt met Beerwulf in online bierhandel

Heineken gaat online speciaalbier verkopen. Het bedrijf heeft de afgelopen maanden in alle stilte in Amsterdam Beerwulf opgezet, een webwinkel voor craftbier.

'In onze winkel is Heineken één van de vele brouwers,' zegt manager Hans Böhm (rechts)Beeld Mats van Soolingen

Beerwulf verkoopt vooral bier van concurrenten en lokale brouwers. De webwinkel is sinds kort in alle stilte live gegaan in Nederland. De online bierwinkel staat volledig los van Heineken, dat alleen optreedt als financier.

Beerwulf is bewust niet in de kantoren van Heineken opgezet, maar in startupbroedplaats B.Amsterdam in Slotervaart, met hulp van een aantal creatieve bedrijven dat daar al gevestigd was.

De online bierwinkel biedt bij de start 220 verschillende speciaalbieren, waarvan een dozijn uit de Heinekenstal. "In onze winkel is Heineken één van de vele brouwers," zegt manager Hans Böhm, die eerder onder meer marketingtopman was van Heineken Nederland.

De komende tweehonderd dagen wil de online bierwinkel in andere Europese landen actief worden. "We hebben het technisch en organisatorisch bewust zo opgezet dat we snel kunnen groeien."

Winkelprijzen
Beerwulf gaat onder meer de strijd aan met Bier&Zo, de online slijter van de Amsterdamse biergroothandel Bier&Co, het Europese Beernavigator en de webslijterij van Gall & Gall. Böhm: "Speciaalbier is aan een enorme opmars bezig, we zullen echt niet de enige zijn die daar van profiteren."

Beerwulf werkt niet via een groothandel, maar doet de logistiek en distributie zelf. "We laten een partner de bieren ophalen bij de brouwerijen, opslaan in een magazijn in Utrecht en van daaruit de bestellingen samenstellen."

Het bedrijf zegt daarbij winkelprijzen te hanteren. "Ook om de brouwers een eerlijke opbrengst te garanderen."

Lees verder over Beerwulf: 'Wij zijn geen Heinekendochter'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden