Heineken nieuwe sponsor Van Gogh Museum

Heineken heeft zich voor drie jaar als sponsor verbonden aan het Van Gogh Museum in Amsterdam. Dat maakten de bierbrouwer en het museum vandaag bekend, zonder financiële details te vermelden.

Nog meer zichtbaarheid voor Heineken in de hoofdstad: na de Heineken Experience, het Rijksmuseum en de Hermitage, nu het Van Gogh Museum. Beeld anp
Nog meer zichtbaarheid voor Heineken in de hoofdstad: na de Heineken Experience, het Rijksmuseum en de Hermitage, nu het Van Gogh Museum.Beeld anp

Heineken schenkt een bedrag aan het museum en mag in ruil daarvoor zijn naam verbinden aan activiteiten. De deal stelt het museum naar eigen zeggen in staat om het entreegebouw beter toegankelijk te maken en het aantal activiteiten uit te bouwen.

Heineken breidt met de overeenkomst met het Van Gogh zijn aanwezigheid aan het Amsterdamse Museumplein uit. De brouwer is al sponsor van het Rijksmuseum. Verder wordt de Amsterdamse Hermitage financieel ondersteund.

De samenwerking met het Rijksmuseum mondde vorig jaar al uit in speciale bierflesjes, met afbeeldingen van beroemde schilderijen zoals een zelfportret van Rembrandt. Die flesjes zijn alleen te koop in het museum en de Heineken-winkel in Amsterdam.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden