Heineken brengt met Amstel Radler citroenbier op de markt

Heineken introduceert dit jaar bier met citroenlimonade onder Amstelvlag in Nederland: Amstel Radler. Heineken wil zich met het nieuwe biertje - en bier van andere zustermerken - in Europa nog meer op de kaart zetten.

Foto ter illustratie. Beeld anp
Foto ter illustratie.Beeld anp

Radler, van oorsprong Zuid-Duits, is razend populair in Midden- en Oost-Europa. Het is een combinatie van half bier, half 'sprankelend citroenwater'. Aan het bier worden volgens Heineken geen kunstmatige smaakstoffen toegevoegd.

Heineken haalt het brouwsel dit jaar naar West-Europa en verbindt het aan lokaal sterke zustermerken, zoals Amstel in Nederland en Fosters in Groot-Brittannië. Het is nog niet bekend wanneer dit jaar Amstel Radler hier precies op de markt komt.

Radler is overigens geen exclusief merk voor Heineken, maar een soortnaam die ook door concurrenten als Warsteiner wordt gebruikt of door lokale cafébazen.

De introductie maakt deel uit van een herwaardering van de 'wereldmerken' die Heineken naast het huismerk in portefeuille heeft. Het concern werkt al een aantal jaren aan het uitbaten van oorspronkelijk lokale merken als Desperados (Frankrijk), Sol (Mexico) of Strongbow (cider uit het Verenigd Koninkrijk).

Lees vandaag meer in Het Parool.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden