Hazes, Joling en Froger in meest irritante reclames

De drie reclamespotjes warin André Hazes, Gerard Joling en René Froger figureren zijn dit jaar genomineerd voor de prijs voor de irritantste commercial met een BN'er in de hoofdrol.

De drie genomineerden werden maandagavond bekendgemaakt in consumentenprogramma Radar, dat jaarlijks de Loden Leeuw uitreikt. De spotjes waarin de drie zangers figureren, worden door het Nederlands publiek bloedirritant gevonden. Het gaat om commercials van Essent, Lidl en Eyelove.

Naast een prijs voor de meest irritante BN'er in een reclame, kan ook gestemd worden op de meest irritante reclame. Hiervoor zijn spotjes van Becam, KPN en ASR genomineerd.

De Loden Leeuw-beeldjes worden maandag 17 december in de uitzending van Radar uitgereikt. Stemmen kan tot die dag op lodenleeuw.nl.

De prijzen worden sinds 2002 toegekend. De award werd de afgelopen jaren gewonnen door onder meer Ali B (2017), Jan Smit (2016) en Adelheid Roosen (2015).

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden