Grolsch gaat waarschuwen voor alcohol

Grolsch gaat naar eigen zeggen met ingang van 1 januari als eerste Nederlandse bierbrouwer op al zijn bierverpakkingen drie doelgroepen waarschuwen voor het gebruik van alcohol. Dat maakte de brouwer maandag bekend.

Beeld ANP

De zogenoemde 'educatieve logo's' zijn: geen alcohol onder minderjarigen, geen alcohol tijdens zwangerschap en geen alcohol in het verkeer. De logo's gaan vergezeld van een verwijzing naar de website www.talkingalcohol.com, waarop ook in het Nederlands informatie staat over de effecten van alcohol op het lichaam.

De logo's volgen uit afspraken die moederconcern SABMiller Europe heeft gemaakt met de EU-organisatie European Alcohol and Health Forum en komen ook te staan op verschillende andere biermerken van het concern.

Volgend jaar gaat de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie omhoog van 16 naar 18 jaar. 'Voor Grolsch was dit aanleiding om niet alleen haar 18+ slogan op de verpakkingen aan te passen, maar meteen een bredere boodschap te gaan voeren', aldus de brouwer.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden