Groei omzet internetwinkels zwakt af

EDE - De omzet van internetwinkels in Nederland is vorig jaar met 17 procent gegroeid. In totaal kochten consumenten voor 6,4 miljard euro aan producten en diensten, zo blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org.

De groei is lager dan in voorgaande jaren. Wel doen internetwinkels het veel beter dan de detailhandel als geheel in Nederland. Die zag de omzet afgelopen jaar met bijna 5 procent dalen door de economische recessie.

Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, is de lagere groei geen reden tot zorg. ''Er is sprake van een normale curve. Je kunt niet altijd maar harder blijven groeien.'' Het is voor het eerst dat de groei onder de 20 procent is uitgekomen. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden