Gratis Grolsch valt verkeerd bij horeca

Kroegbazen die Grolsch schenken, vrezen drankmisbruik onder jongeren nu de bierbrouwer miljoenen bonnen voor een gratis tweede biertje gaat verspreiden. Dat meldt de Telegraaf.

Beeld ANP

'Dit is simpelweg een platte vorm van makkelijk geld verdienen van Grolsch', vindt Lodewijk van der Grinten, directeur van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN). 'Samen met de overheid werken we keihard aan het terugdringen van alcoholgebruik onder de jeugd, door 'happy hours' en stuntprijzen een halt toe te roepen. Dat Grolsch nu met deze actie komt, is ronduit walgelijk.' KHN ontving donderdag tientallen telefoontjes van ondernemers die zich over de biercampagne beklaagden.

Grolsch gaat de tien miljoen '2 halen, 1 betalen'-bonnen onder meer verspreiden via Facebook, op straat en in supermarkten. Er geldt geen maximumaantal bonnen per klant.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden