Gouden Windei voor 'smartwater' van Coca-Cola

Coca-Cola mag dit jaar het Gouden Windei in de prijzenkast zetten. Het bedrijf krijgt de onderscheiding voor het 'meest misleidende' voedingsproduct met zijn 'inspired by clouds crispy smartwater'.

Beeld Shutterstock

Voedselwaakhond foodwatch, dat de verkiezing jaarlijks onder de consumenten organiseert, noemde het product al 'gewoon duur water'.

Bijna een derde van de 12.000 kiezers wees het 'smartwater' aan als het product dat met het Windei dient te worden beloond.

Honingdrop
Tweede in de verkiezing (met 16 procent van de stemmen) is Venco honingdrop met 150 keer meer suikers dan honing. Aldi Cullinella olijf, met een vijfde aan olijfolie, mag de derde plaats op het podium innemen.

De budgetkruidenier liet al weten het product aan te gaan passen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden