Gouden Loeki naar Pietertje van Calvé

AMSTERDAM - De reclamespot 'Pietertje' van Calvé Pindakaas heeft vrijdagavond de Gouden Loeki gewonnen. Televisiekijkers mochten uitmaken welke tv-commercial de mooiste, grappigste of meest bijzondere spot van het jaar was. 'Muis' van Centraal Beheer Achmea eindigde op de tweede plaats, gevolgd door 'Oranje Leeuwen' van ING.

De Ster reikte de Gouden Loeki dit jaar voor de zestiende keer uit. Calvé Pindakaas won twee keer eerder de Gouden Loeki, in 1998 met 'Goal!' en in 2002 met 'Voetballertje', ook commercials met kinderen in de hoofdrol. (ANP)

Calve reclame (YouTube)


Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden