Gouden Effie voor campagne van Robijn

De reclamecampagne van het wasmiddel Robijn (Want wat mooi is moet mooi blijven) is vandaag onderscheiden met een Gouden Effie. De reclameprijs voor meest effectieve reclamecampagne werd uitgereikt in Escape in Amsterdam, samen met vier Zilveren en tien Bronzen Effies.

ANP/Redactie

Zilveren Effies gingen naar de campagnes Ben jij al donor? van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en de NS-campagne over het gebruik van ov-chipkaart (De OV-chipkaart. Ga ook om!). Verzekeraar Inshared won een Zilveren Effie voor de campagne We all benefit. De vierde Zilveren Effie ging naar de Lay's-campagne Maak de smaak, die Nederlanders opriep zelf een nieuwe smaak voor chips te verzinnen.

De jury stond onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk. De vakprijzen werden bekendgemaakt tijdens de tweede editie van het reclamefestival De 24 uur van de Reclame in Amsterdam.

Effies worden wereldwijd uitgereikt in meer dan 30 landen. In Nederland gebeurt dat sinds 1984. De organisatoren zijn de VEA, de vereniging van communicatieadviesbureaus en de BVA, de bond van adverteerders.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden